Hasznos gondolatok

Hasznos gondolatok, tippek, elgondolkodtató dolgok, saját tapasztalatok. A címkék áttekintése képet ad blogomról. Krizsán Kornél Márk blogja.

Friss topikok

  • napirend: @K.Kornel: fúziós reaktor nem termel radióaktív hulladékot, és szerintem inkább ezt kéne erőltetni... (2011.04.04. 17:34) A Vénusz projekt
  • Darky_: Jó kis összeállítás! Azonban mindenkinek aki most kezdi ajánlott legalább 2-3 alkalom személyi edz... (2011.04.03. 08:35) Edzésterv otthonra, konditerembe

Álláskeresési technikák (a legjobb, leggyorsabb módszer)

2013.12.11. 14:40 Blogcreator

Minden azon múlik, hogy valóban szeretnél-e dolgozni. Mi mindent teszel meg azért, hogy találj állást?

Ha csak a meghirdetett állásokra pályázol, amiket apróhirdetési oldalakon találsz, rossz úton jársz kivéve ha 30 év körüli férfi vagy, akinek van 5-10 év szakmai tapasztalata, erről papírja, referenciája, angol felsőfokú nyelvtudása és minél közelebbi lakhelye a munkához. Ja és persze ebben az esetben is jó, ha benne vagy az első 5 állásra pályázó között, mert a többi önéletrajzot általában már meg sem nézik.

Ha nincs olyan rokonod, vagy ismerősöd, aki által be tudnád vetni a kapcsolati tőke erejét, a legjobb módszer a gyors álláskeresésre a következő:

Próbáld megelőzni azt, hogy meghirdessék a munkalehetőséget! Ha meghirdetik, az esélyed minimálisra csökken, hiszen így nagy lesz a verseny.

Néhány éve elhatároztam, hogy szeretnék a vendéglátás területén dolgozni, ezért a megelőző stratégiát alkalmazva felhívtam telefonon néhány szállodát, érdeklődve, hogy van-e felvétel jelenleg. Nem volt korábbi munkatapasztalatom, pályakezdőként próbáltam így szerencsét. Ingyen telefonáltam a Voipdiscount program segítségével, amit 10 euróval kell feltölteni, és cserébe ingyen lehet hívni 120 napig (heti 300 perc erejéig) a vezetékes számokat és sok külföldi számot is, majd a 10 eurót is le lehet telefonálni. Nem volt tehát kifogás, hogy sokba kerül a telefonálgatás. Nem kellett 20-at sem felhívni, mert egyik helyen éppen volt üresedés, így be is hívtak interjúra, majd felvettek. Később csak próbaként felhívtam még néhány éttermet is. Fél óra alatt 2 pincér és 1 szakács álláslehetőséget találtam így. Ezeket nem pályáztam meg, viszont 100%-ig meggyőződtem róla, hogy ez a stratégia a legjobb.

Természetesen bármilyen (szellemi vagy fizikai) munkára érvényes a módszer, csak tudni kell összegyűjteni a Google segítségével a telefonszámokat.

Hajrá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hasznosgondolatok.blog.hu/api/trackback/id/tr155686073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása